سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحقیق بررسی عوامل مؤثر بر بزهکاریهای شایع بین دختران

تحقیق بررسی عوامل مؤثر بر بزهکاری‌های شایع بین دختران

دسته بندی : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
تحقیق با موضوع بررسی عوامل مؤثر بر بزهکاری‌های شایع بین دختران،
در قالب ورد ، در 37 صفحه، قابل ویرایش،

مقدمه:
بدون تردید توسعه و پیشرفت جوامع تا حد زیادی به نیروی انسانی سالم، متعهد، متخصص و جوان در آن جوامع بستگی دارد. اما یکی از عواملی که در نابودی نیروی انسانی، به‌ویژه جمعیت جوان و فعال جوامع سهم بسزایی دارد، پدیده بزهکاری نسل جوان است. نوجوانان و جوانان بزهکار، فرصت‌های جبران‌ناپذیری را از حیث تحصیل و اشتغال از دست می‌دهند که این امر به سهم خود آثار و عواقب ناخوشایندی را برای زندگی آتی آنان به دنبال دارد. دوره نوجوانی زمانی است که برخی رفتارها و هیجان‌های مشکل‌آفرین شروع یا تشدید می‌شود تغییرات زیستی، روانی و اجتماعی که در این دوره روی می‌دهد، می‌توانددر رشد چنین رفتارها یا هیجان‌هاتأثیر داشته باشد. نیاز به امنیت در همه جوامع و کشورها مخصوصاً در بین قشر کودک و نوجوان از ارزش بسیار بالایی برخوردار است نوجوانان همواره درصد قابل‌توجهی از جامعه را تشکیل داده‌اند و سن ارتکاب به جرم در سالهای اخیر در حال کاهش بوده است.
نوجوانان در معرض خطر، محصول نابسامانی‌های حاکم بر جامعه‌اند که رفتارشان در مغایرت با هنجارهای اجتماعی وصف مجرمانه به خود گرفته و «معارض با قانون» شناخته می‌شوند (مؤذن زادگان، 1383).
پدیده بزهکاری نوجوانان باعث تباهی بسیاری از فرزندان و آینده‌سازان جامعه می‌شود، هزینه‌های کلان و گزافی را بر جامعه تحمیل می‌کند جامعه را از داشتن نیروی انسانی کارآمد، متخصص و متعهد محروم می‌سازد امنیت جامعه را به مخاطره می‌اندازد و بالاخره مشروعیت نظام سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور را زیر سؤال می‌برد.

 
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 78 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 37

حجم فایل:123 کیلوبایت

  قیمت: 32,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.    پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ورد، قابل ویرایش